Table of Contents
-
शुद्धाद्वैत
शैवसिद्धान्त दर्शन
(
śuddhādvaita śaivasiddhānta
darśana – pure nondualstic final auspiscious accomplishment philosophy
)
:
-
विशेषाद्वैत
शैवसिद्धान्त दर्शन
(
viśeṣādvaita śaivasiddhānta darśana – special nondualstic final
auspiscious accomplishment philosophy
)
:
-
परमाद्वैत
शैवसिद्धान्त दर्शन
(
paramādvaita śaivasiddhānta darśana – supreme nondualstic final
auspiscious accomplishment philosophy
)
:
Let
us now pay homage to the
गुरुपरंपराः
(guruparaṃparāḥ -
preceptor lineages
)
constituting
a huge community of
प्रकृष्ट पूर्वाचार्याः
(prakṛṣṭa pūrvācāryāḥ - eminent senior
preceptors)
who formally established and propagated various doctrines
of
सिद्धान्तदर्शनाः
(siddhāntadarśanāḥ –
final accomplishment
philosophies
)
.
शुद्धाद्वैत
शैवसिद्धान्त दर्शन
(
śuddhādvaita śaivasiddhānta
darśana – pure nondualstic final auspiscious accomplishment philosophy
)
:
We shall start with the
गुरुपरंपर सिद्धान्तशैव
संप्रदायस्य
(guruparaṃpara
siddhāntaśaiva saṃpradāyasya
–
precptor lineage of
final
accomplishment auspisciousness
theological tradition
),
which philosophically
preaches the
शुद्धाद्वैतशैवसिद्धान्तदर्शन
(
śuddhādvaitaśaivasiddhāntadarśana
–
prestine non-dualistic auspiscious final accomplishment philosophy
).
There are two
major branches associated with this school viz.
·
उत्तरभारतीय शुद्धाद्वैत शैवसिद्धान्त
संप्रदाय
(uttarabhāratīya
śuddhādvaita śaivasiddhānta saṃpradāya – north Indian prestine final accomplishment
tradition)
·
दक्षिणाभारतीय शुद्धाद्वैत शैवसिद्धान्त
संप्रदाय
(dakṣiṇābhāratīya
śuddhādvaita śaivasiddhānta saṃpradāya– south Indian prestine final accomplishment
tradition)
First , let’s start with the
उत्तरभारतीय शुद्धाद्वैत शैवसिद्धान्त संप्रदाय
(uttarabhāratīya śuddhādvaita śaivasiddhānta
saṃpradāya – north Indian prestine final accomplishment tradition),
which is so called
because most of its
पूर्वाचार्याः
(pūrvācāryāḥ- senior preceptors),
excepting
श्री
अघोरशिवाचार्य
(śrī
aghoraśivācārya) &
श्री बोजदेव
(śrī bojadeva)
had hailed from
उत्तरभारतदेश
(uttarabhāratadeśa - northern India)
and more
particularly from
काश्मीरदेश
(kāśmīradeśa – kashmir state)
hich includes the
following
पूर्वाचार्याः
(pūrvācāryāḥ- senior preceptors)
#
|
नाम मुख्यपरमचार्यस्य
(nāma mukhyaparamacāryasya – name of
chief preceptor)
|
0 |
श्री परमशिव
(śrī paramaśiva)
|
1 |
श्री रुरुमहऋषि
(śrī rurumahaṛṣi)
|
2 |
श्री उग्रज्योति
(śrī ugrajyoti)
|
3 |
श्री सद्योज्योति
(śrī sadyojyoti)
|
4 |
श्री रामकण्ठ १
(śrī rāmakaṇṭha
1)
|
5 |
श्री बोजदेव
(śrī bojadeva)
|
6 |
श्री
श्रीकण्ठ
(śrī śrīkaṇṭha)
|
7 |
श्री
विद्याकण्ठ
(śrī vidyākaṇṭha)
|
8 |
श्री
नारायणकण्ठ
(śrī nārāyaṇakaṇṭha)
|
9 |
श्री
रामकण्ठ २
(śrī rāmakaṇṭha 2)
|
10 |
श्री
अघोरशिवाचार्य
(śrī aghoraśivācārya)
|
11 |
श्री
सर्वात्मशंभु
(śrī sarvātmaśaṃbhu)
|
12 |
श्री
रामनाथ
(śrī rāmanātha)
|
|
|
Next, let’s move on to the
दक्षिणाभारतीय शुद्धाद्वैत शैवसिद्धान्त संप्रदाय
(dakṣiṇābhāratīya śuddhādvaita śaivasiddhānta
saṃpradāya– south Indian prestine final accomplishment tradition)
which is so
called because most of its
पूर्वाचार्याः
(pūrvācāryāḥ- senior preceptors)
are from the
दक्षिणभारतवर्श
(dakṣiṇabhāratavarśa
– south India)
and more particularly
தமிழ்நாடு
(tamiḻnāḍu).
Technically,
however, these are not air-tight compartments and there has always been a
seamless synergy and knowledge exchange between them. For example,
श्री
अघोरशिवाचार्य
(śrī
aghoraśivācārya)
who is part of the
उत्तरपरंपर
(uttaraparaṃpara – northern tradition)
is actually a
शिवाचार्य
(śivācārya)
belonging to
தமிழ்நாடு
(tamiḻnāḍu).
Similarly,
दक्षिणपरंपर
(dakṣiṇaparaṃpara–
southern tradition)
is also called as
திருக்கைலாயபரம்பரை
(tirukkailāyaparamparai – sacred Kailash tradition).
The
ज्ञानगुरुपरंपर
(jñānaguruparaṃpara – gnostic
preceptor tradition),
according to
दक्षिणाभारतीय शुद्धाद्वैत शैवसिद्धान्त
संप्रदाय
(dakṣiṇābhāratīya
śuddhādvaita śaivasiddhānta saṃpradāya– south Indian prestine final accomplishment
tradition),
is traced backed to none other than
திரு
ஸ்ரீகண்டபரமசிவனார்
/
श्री श्रीकण्ठपरमशिव
(tiru srīkaṇṭa paramasivaṉār
/
śrī
śrīkaṇṭhaparamaśiva)
who transmitted originally it
to
திரு நந்திதேவர்
/
श्री नन्दिदेव
(tiru
nandid
ē
var
/
śrī
nandideva)
who then passed
it on to
चतुः सनक
(catuḥ sanaka –
four sanakas)
who were the
मानसपुत्राः ब्रह्मदेवस्य
(mānasaputrāḥ brahmadevasya – mind-sons of Lord Brahma)
each
of whom initiated
different sub-traditions
viz.
|
#
|
महऋषि
/
மகரிஷி
(mahaṛṣi /
magariṣi – seer)
|
சந்தானம்
/
संतान
(santāṉam / saṃtāna)
|
A |
A1 |
श्री सनकमहऋषि
/
திரு
சனகமகரிஷி
(śrī
sanakamahaṛṣi / tiru saṉakamagariṣi –
noble ancient seer) |
சம்பு சந்தானம்
/
शंभु संतान
(sambu santāṉam / śaṃbhu saṃtāna)
|
A2 |
மலையமான் சந்தானம்
(malaiyamāṉ saṃtāna)
|
||
B |
B1 |
श्री सनातनमहऋषि
/
திரு
சனாதனமகரிஷி
(śrī
sanātanamahaṛṣi / tiru saṉātaṉamagariṣi – noble eternal seer) |
பிரமதேவர்
சந்தானம்
/
ब्रह्मदेव संतान
(biramad
ē
var santāṉam / śaṃbhu saṃtāna)
|
B2 |
சிங்கநாததேவர் சந்தானம்
/
सिंहनाथ्देव संतान
(siṅganātad
ē
var santāṉam / siṃhanāthdeva saṃtāna)
|
||
C |
C1 |
श्री सनन्दनमहऋषि
/
திரு
சனந்தனமகரிஷி
(śrī sanandanamahaṛṣi / tiru sanandanamagariṣi –
noble everblissful seer) |
உபமன்யுதேவர்
சந்தானம்
/
उपनन्युदेव संतान
(upamaṉyud
ē
var santāṉam / upananyudeva saṃtāna)
|
C2 |
பரமதேவர்
சந்தானம்
/
परमदेव संतान
(paramad
ē
var santāṉam / paramadeva santānam)
|
||
C3 |
சிவானந்தபோதர்
சந்தானம்
/
शिवानन्दबोध संतान
(sivāṉandab
ōd
ar santāṉam / śivānandabodha saṃtāna)
|
||
D |
D1 |
श्री सनत्कुमारमहऋषि
/
திரு
சனத்குமாரமகரிஷி
(śrī sanatkumāramahaṛṣi / tiru
saṉatkumāramagariṣi – noble eternal seer) |
விஞானதேவர்
சந்தானம்
/
विज्ञानदेव संतान
(viñāṉad
ē
var santāṉam / vijñānadeva saṃtāna)
|
D2 |
மெய்கண்டதேவர்
சந்தானம்
(meykaṇṭad
ē
var santāṉam)
|
திரு நந்திதேவர்
/
श्री नन्दिदेव
(tiru
nandid
ē
var
/
śrī
nandideva)
revealed to four more saints in addition to
चतुः सनक
(catuḥ sanaka – four sanakas)
,
thereby tottaling it to eight.
This fact is also testified by the noble
saint-poet
திருமூலர்
(tirumūlar)
in his
magnum-opus masterpiece
திருமந்திரம்
(tirumantiram)
Thus, as explained by
திருமூலர்
(tirumūlar),
in the
குருபரம்பரை
(guruparamparai – preceptor tradition)
beginning with
திரு நந்திதேவர்
/
श्री नन्दिदेव
(tiru
nandid
ē
var
/
śrī
nandideva)
there are in total
eight major reciepents of the sacred wisdom, of which there are the
சனகாதி
மகரிஷிகள்
/
सनकादि महऋष्यः
(saṉakāti magariṣigaḷ / sanakādi mahaṛṣyaḥ - sanaka seers)
as well as the
பிற
மகரிஷிகள்
(piṟa makariṣikaḷ - other seers)
|
#
|
महऋषि
/
மகரிஷி
(mahaṛṣi /
magariṣi – seer)
|
சந்தானம்
/
संतान
(santāṉam / saṃtāna)
|
E |
E1 |
திரு சிவயோகமகாமுனி
(tiru sivay
ōg
amag
ā
mu
ṉ
i) |
வாமதேவ
சந்தானம்
/
वामदेव संतान
(vāmad
ē
va santāṉam / vāmadeva saṃtāna)
|
F |
F1 |
श्री पतञ्जलमहऋषि
/
திரு
பதஞ்சலிமகரிஷி
(śrī patañjalamahaṛṣi / tiru patañjalimagariṣi) |
நிறைந்தநாயனார் சந்தானம்
(niṟaindanāyaṉār saṃtāna)
|
G |
G1 |
श्री व्याघ्रपदमहऋषि
/
திரு
புலிக்கால்முனிவர்
(śrī vyāghrapadamahaṛṣi / tiru pulikkālmuṉivar) |
சத்யோசாதர்
சந்தானம்
/
सद्योजात संतान
(saty
ō
c
ā
tar santāṉam / sadyojāta saṃtāna)
|
H |
H1 |
திரு
திருமூலர்
(tiru
tirumūlar
) |
பிரமதேவர் சந்தானம்
/
ब्रह्मदेव संतान
(biramad
ē
var santāṉam / brahmadeva saṃtāna)
|
H2 |
இந்திரதேவர்
சந்தானம்
/
इन्द्रदेव संतान
(indirad
ē
var santāṉam / indradeva saṃtāna)
|
||
H3 |
சோமன் சந்தானம்
/
सोमदेव संतान
(s
ō
mad
ē
var
santāṉam / somadeva saṃtāna)
|
||
H4 |
உருத்திரதேவர்
சந்தானம்
/
रुद्रदेव संतान
(uruttirad
ē
var santāṉam / rudra saṃtāna)
|
||
H5 |
காலாக்னிதேவர்
சந்தானம்
/
कालाग्निदेव संतान
(kālāgṉid
ē
var santāṉam / kālāgnideva saṃtāna)
|
||
H6 |
கஞ்சமலைதேவர்
சந்தானம்
(kañcamalaid
ē
var santāṉam)
|
||
H7 |
மாலாங்கதேவர்
சந்தானம்
(mālāṅkad
ē
var saṃtāna)
|
Amongst these अष्टविध सर्गाः गुरुपरंपरस्य (aṣṭavidha sargāḥ guruparaṃparasya – eight-fold streams of preceptor tradition), the most popular one from the prespective of दक्षिणाभारतीय शुद्धाद्वैत शैवसिद्धान्त संप्रदाय (dakṣiṇābhāratīya śuddhādvaita śaivasiddhānta saṃpradāya– south Indian prestine final accomplishment tradition) is the மெய்கண்டதேவர் சந்தானம் (meykaṇṭad ē var santāṉam – meikanda devar lineage).
Let us now take a little
more closer look into the
மெய்கண்டதேவர்
சந்தானம்
(meykaṇṭad
ē
var santāṉam – meikanda devar
lineage)
which includes the following
पूर्वाचार्याः
(pūrvācāryāḥ- senior
preceptors)
who
are
technically called as
சைவசித்தாந்த சந்தானகுரவர்கள்
(saivasiddānta santāṉakuravargaḷ - eternal preceptors of saiva siddhanta)
and are further
classified as
·
அகச்சந்தான
குரவர்கள்
(agaccantāṉa
kuravargaḷ - inner eternal preceptors)
who technically operate from higher (subtler) planes of
spiritual consciousness viz.
कैलाश / शिवलोक
(kailāśa / śivaloka – divinie plane)
&
·
புறச்சந்தான
குரவர்கள்
(puṟaccantāṉa
kuravargaḷ - outer eternal preceptors)
who technically
operate from higher (subtler) planes of spiritual consciousness viz.
भूलोक
(bhūloka – terestrial plane)
The following two famous verses beautifully eulogizes the glory of the அகச்சந்தான குரவர்கள் (agaccantāṉa kuravargaḷ - inner eternal preceptors) & புறச்சந்தான குரவர்கள் (puṟaccantāṉa kuravargaḷ - outer eternal preceptors) respectively
The following table enumerates the names of these
சைவசித்தாந்த
சந்தானகுரவர்கள்
(saivasiddānta
santāṉakuravargaḷ - eternal preceptors
of saiva siddhanta)
#
|
नाम मुख्यपरमचार्यस्य
(nāma mukhyaparamacāryasya – name of
chief preceptor)
|
A |
இறைவன்
(iṟaivaṉ - god)
|
A0 |
திரு
ஸ்ரீகண்டபரமசிவனார்
(tiru sr
ī
ka
ṇṭ
a paramasiva
ṉā
r)
|
B |
அகச்சந்தான
குரவர்கள்
(agaccantāṉa kuravargaḷ -
inner eternal preceptors)
|
B1 |
திரு
ஸ்ரீகண்டபரமசிவனார்
(tiru srīkaṇṭa
paramasivaṉār)
|
B2 |
திரு நந்திதேவர்
(tiru
nantit
ē
var)
|
B3 |
திரு
சனத்குமரர்
(tiru
caṉatkumarar)
|
B4 |
திரு
சத்யஞான
தரிசினிகள்
(tiru
satyañāṉa darisiṉigaḷ)
|
B5 |
திரு
பரஞ்சோதிமுனிவர்
(parañc
ō
timu
ṉ
ivar)
|
C |
புறச்சந்தான
குரவர்கள்
(puṟaccantāṉa kuravargaḷ - outer eternal preceptors)
|
C1 |
திரு மெய்கண்டதேவாச்சாரியார்
(
tiru meykaṇṭat
ē
v
ā
cc
ā
riyār
)
|
C2 |
திரு
அருணந்திசிவாச்சாரியார்
(
tiru aruṇanticivāccāriyār
)
|
C3 |
திரு
மறைஞானசம்பந்தராச்சாரியார்
(
tiru maṟaiñāṉacampantarāccāriyār
)
|
C4 |
திரு
உமாபதிசிவாச்சாரியார்
(
tiru umāpaticivāccāriyār
)
|
Table
67
:
சைவசித்தாந்த
சந்தானகுரவர்கள்
(
saivasiddānta santāṉakuravargaḷ -
eternal preceptors of saiva siddhanta)
As
indicated in the chart below, there was knowledge transition from
இறைவன்
(iṟaivaṉ - god)
through the
அகச்சந்தான குரவர்கள்
(agaccantāṉa kuravargaḷ -
inner eternal preceptors)
to the
புறச்சந்தான
குரவர்கள்
(puṟaccantāṉa kuravargaḷ -
outer eternal preceptors).
Of
course, this is not an exhaustive list of
दक्षिणगुरुपरंपर
(dakṣiṇaguruparaṃpara– southern preceptor
tradition)
as there is a rich
tradition of
आचार्याः
(ācāryāḥ - preceptors)
including authors of the
சைவசித்தாந்த
மெய்கண்டசாத்திரங்கள்
(saivasiddānta meykaṇṭasāttiraṅgaḷ - final
accomplishment truth revealing scriptures)
and the
சைவசித்தாந்த
பண்டாரசாத்திரங்கள்
(saivasiddānta
paṇṭāra sāttiraṅgaḷ - final accomplishment hermetic scriptures)
etc.
The former list, for example, in addition to the
புறச்சந்தான குரவர்கள்
(puṟaccantāṉa
kuravargaḷ - outer eternal preceptors),
include
आचार्याः
(ācāryāḥ
- preceptors)
#
|
नाम मुख्यपरमचार्यस्य
(nāma mukhyaparamacāryasya – name of
chief preceptor)
|
1 |
திரு வாகீச
முனிவர்
(tiru vākīca muṉivar)
|
2 |
திரு
திருவயிலூர் உய்யவந்ததேவனார்
(tiru tiruvayilūr
uyyavantat
ē
va
ṉā
r)
|
3 |
திரு
திருக்கடவூர் உய்யவந்ததேவனார்
(tiru
tirukkaṭavūr uyyavantat
ē
va
ṉā
r)
|
4 |
திரு திருவதிகை
மனவாசம்கடந்தார்
(tiru tiruvatikai
maṉavācamkaṭantār)
|
Please be noted that strictly speaking
ஞானாமிர்தம்
(ñāṉāmirtam – ambrosial wisdom)
which
is an excellent treatise composed by
திரு வாகீச
முனிவர்
(tiru vākīca muṉivar)
is not formally
included, by convention, as part of the
பதிநான்கு
மெய்கண்டசாத்திரங்கள்
(patināṉku meykaṇṭasāttiraṅgaḷ - fourteen truth revealing scriptures).
However, it is an
undisputed facts that it is one of the earliest treatises explaining the
doctrinal tenets of the
शुद्धाद्वैतशैवसिद्धान्तदर्शन
(
śuddhādvaitaśaivasiddhāntadarśana
–
prestine non-dualistic auspiscious final accomplishment philosophy
).
Therefore,
it is
very much justified in including him as part of the
मुख्यपूर्वाचार्याः शैवसिद्धान्तदर्शनस्य
(mukhyapūrvācāryāḥ śaivasiddhāntadarśanasya –
principal senioir preceptors of final accomplishment philosophy)
Let
us next take a quick look at the relatively long list of
குருமகாசன்னிதானங்கள்
(gurumagāsaṉṉitāṉaṅgaḷ)
belonging to the
பதினெண்
சித்தாந்த
சைவமடாதினங்கள்
(patiṉeṇ siddānta saivamaṭātiṉaṅgaḷ
- eighteen siddhanta saiva monastic institutions),
including the
following
#
|
ஆதீனம்
/ மடம்
(ādīnam / maṭam - monastery)
|
1 |
திருவாவடுதுறை
ஆதீனம்
(tiruvāvaṭutuṟai ādīṉam)
|
2 |
தருமபுர ஆதீனம்
(darumapura ādīṉam)
|
3 |
திருப்பனந்தாள் காசிமடம்
(tiruppaṉantāḷ
kācimaṭam)
|
4 |
சூரியனார்கோயில் ஆதீனம்
(sūriyaṉārk
ō
yil
ādīṉ
am)
|
5 |
தொண்டமண்டல ஆதீனம்
(toṇṭamaṇṭala
ādīṉ
am)
|
6 |
மதுரை திருஞானசம்பந்தர் ஆதினம்
(madurai
tiruñāṉasambantar
ādīṉ
am)
|
7 |
குன்றக்குடி திருவண்ணாமலை ஆதீனம்
(kuṉṟakkuṭi
tiruvaṇṇāmalai
ādīṉ
am)
|
8 |
செங்கோல் ஆதீனம்
(ceṅk
ō
l
ādīṉ
am)
|
9 |
துழாவூர் ஆதீனம்
(tuḻāvūr
ādīṉ
am)
|
10 |
வேளாக்குறிச்சி ஆதீனம்
(v
ē
ḷā
kku
ṟ
icci
ādīṉ
am)
|
11 |
நாச்சியார்கோயில் ஆதீனம்
(nācciyārk
ō
yil
ādīṉ
am)
|
12 |
வரணி ஆதீனம்
(varaṇi
ādīṉ
am)
|
13 |
வள்ளலார் ஆதீனம்
(vaḷḷalār
ādīṉ
am)
|
14 |
சொர்க்கபுர ஆதீனம்
(corkkapura
ādīṉ
am)
|
15 |
ஆகம சிவப்பிரகாசர் ஆதீனம்
(āgama sivappirakāsar
ādīṉ
am)
|
16 |
தாயுமானவர் ஆதீனம்
(tāyumāṉavar
ādīṉ
am)
|
17 |
நீலப்பாடி ஆதீனம்
(nīlappāṭi
ādīṉ
am)
|
18 |
இராமேச்சுர ஆதீனம்
(irām
ē
ccura
ādīṉ
am)
|
Please remember that most of these
சைவமடாதினங்கள்
(saivamaṭātiṉaṅgaḷ - saiva monastic institutions)
were either
directly established by one of the
புறச்சந்தான குரவர்கள்
(puṟaccantāṉa kuravargaḷ - outer eternal preceptors)
or their direct
or indirect disciples. For instance, let us take the case of
திருவாவடுதுரை
ஆதீனம்
(tiruvāvaṭuturai ādīṉam)
whose
गुरुपरंपर
(guruparaṃpara – preceptor tradition)
can be traced to
श्री
उमापतिशिवाचार्य
/
திரு
உமாபதிசிவாச்சாரியார்
(śrī
umāpatiśivācārya/
tiru
umāpaticivāccāriyār
)
who was the last among the
புறச்சந்தான
குரவர்கள்
(puṟaccantāṉa kuravargaḷ -
outer eternal preceptors).
For example,
குருமகாசன்னிதானம்
ஸ்ரீலஸ்ரீ நமசிவாயமூர்த்திகள்
(gurumagāsaṉṉitāṉam srīlasrī namasivāyamūrttigaḷ)
who was the
திருவாவடுதுறை ஆதீனத்தின் முதல் மடாதிபதி
(tiruvāvaṭutuṟai ādīṉattiṉ mutal
maṭātipati – first pontiff of thiruvavaduthurai monastery)
was a
சீடன்
(sīṭaṉ - disciple)
of
திரு சித்தர் சிவப்பிரகாசர்
(tiru siddar sivappirakāsar)
who inturn was a
சீடன்
(sīṭaṉ - disciple)
of
திரு அருள் நமச்சிவாயம்
/ மச்சுசெட்டியார்
(tiru aruḷ namaccivāyam / maccuceṭṭiyār)
who inturn was the
சீடன்
(sīṭaṉ - disciple)
of
श्री
उमापतिशिवाचार्य
/
திரு
உமாபதிசிவாச்சாரியார்
(śrī
umāpatiśivācārya/
tiru
umāpaticivāccāriyār
).
Of course, it would not me practically possible for me to
provide the completely exhaustive list of all the
குருமகாசன்னிதானங்கள்
(gurumagāsaṉṉitāṉaṅgaḷ)
belonging to the
பதினெண்
சித்தாந்த
சைவமடாதினங்கள்
(patiṉeṇ siddānta saivamaṭātiṉaṅgaḷ
- eighteen siddhanta saiva monastic institutions).
Hence, I think it
would suffice here to provide the names of some important ones, many of whom
were authors of the
சைவசித்தாந்த
பண்டாரசாத்திரங்கள்
(saivasiddānta
paṇṭāra sāttiraṅgaḷ - final accomplishment hermetic scriptures)
. The following
table provides such a summary:
.
#
|
नाम मुख्यपरमचार्यस्य
(nāma mukhyaparamacāryasya – name of
chief preceptor)
|
A |
தருமபுர ஆதீனம்
(darumapura ādīṉam)
|
A1 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ குருஞானசம்பந்த குருமூர்த்திகள்
(srīlasrī guruñāṉasambanda
gurumūrttigaḷ)
|
A2 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ ஆனந்தபரவச தேசிகர்
(srīlasrī āṉandaparavaca d
ē
sikar)
|
A3 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ சச்சிதானந்த தேசிகர்
(srīlasrī saccidāṉanda d
ē
sikar)
|
A4 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ மாசிலாமணி தேசிகர்
(srīlasrī mācilāmaṇi d
ē
sikar)
|
A5 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ ஞானசம்பந்த தேசிகர்
(srīlasrī ñāṉasambanda d
ē
sikar)
|
A6 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ திருஞானசம்பந்த தேசிகர்
(srīlasrī tiruñāṉasambanda
d
ē
sikar)
|
A7 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ திருவம்பல தேசிகர்
(srīlasrī tiruvambala
d
ē
sikar)
|
A8 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ அழகிய திருச்சிற்றம்பல தேசிகர்
(srīlasrī
aḻagiya tirucciṟṟambala d
ē
sikar)
|
A9 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ திருநாவுக்கரசு தேசிகர்
(srīlasrī tirunāvukkaracu
d
ē
sikar)
|
A10 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ சிவஞான தேசிகர்
(srīlasrī sivañāṉa
d
ē
sikar)
|
B |
திருவாவடுதுறை ஆதீனம்
(tiruvāvaṭuturai ātīṉam)
|
B1 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ நமசிவாயமூர்த்திகள்
(srīlasrī namasivāyamūrttigaḷ)
|
B2 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ குடந்தை சிவப்பிரகாசர்
(srīlasrī kuṭantai sivappirakācar)
|
B3 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ மறைஞானதேசிகர்
(srīlasrī
maṟaiñāṉad
ē
cikar)
|
B4 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ அம்பலவானதேசிகர்
(srīlasrī
ambalavāṉad
ē
cikar)
|
B5 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ தட்சிணாமூர்த்திதேசிகர்
(srīlasrī
daṭciṇāmūrttid
ē
sikar)
|
C |
திருப்பனந்தாள் காசிமடம்
(tiruppaṉantāḷ kācimaṭam)
|
C1 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ காசிவாசி
ஆதி
குமரகுருபர சுவாமிகள்
(srīlasrī
kāsivāsi ādi kumarakurupara suvāmigaḷ)
|
C2 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ காசிவாசி
சொக்கனாத சுவாமிகள்
(srīlasrī kāsivāsi sokkaṉāta suvāmigaḷ)
|
C3 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ காசிவாசி
அருணாச்சல சுவாமிகள்
(srīlasrī kāsivāsi aruṇāccala suvāmigaḷ)
|
C4 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ காசிவாசி
அம்பலவான சுவாமிகள்
(srīlasrī kāsivāsi ambalavāṉa suvāmigaḷ)
|
C5 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ காசிவாசி
சடையப்ப சுவாமிகள்
(srīlasrī kāsivāsi saṭaiyappa suvāmigaḷ)
|
D |
மதுரை திருஞானசம்பந்தர்
ஆதினம்
(madurai tiruñāṉasambantar
ādīṉ
am)
|
D1 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ சிவானந்த யோகீந்திர ஸ்ரீ
சிவஞானசம்பந்ததேசிக பரமாசாரிய சுவாமிகள்
(srīlasrī sivāṉanda y
ō
g
ī
ndira sr
ī
siva
ñāṉ
acampantad
ē
cika
param
ā
c
ā
riya suv
ā
miga
ḷ
)
|
D2 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ சிவஞான ஸ்ரீ ஞானசம்பந்ததேசிக பரமாசாரிய சுவாமிகள்
(srīlasrī
sivañāṉa srī ñāṉacampantat
ē
cika
param
ā
c
ā
riya suv
ā
miga
ḷ
)
|
D3 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ சிவப்பிரகாச ஸ்ரீ
ஞானசம்பந்ததேசிக பரமாசாரிய சுவாமிகள்
(srīlasrī
sivappirakāca srī ñāṉacampantat
ē
cika
param
ā
c
ā
riya suv
ā
miga
ḷ
)
|
D4 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ ஞானப்பிரகாசதேசிகர்
(srīlasrī
ñ
āṉ
appirak
ās
ad
ēs
ikar)
|
D5 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ சிதம்பரதேசிகர்
(srīlasrī
cidambarad
ēs
ikar)
|
विशेषाद्वैत
शैवसिद्धान्त दर्शन
(
viśeṣādvaita śaivasiddhānta darśana – special nondualstic final
auspiscious accomplishment philosophy
)
:
We shall start with the
गुरुपरंपर वीरशैव
संप्रदायस्य
(guruparaṃpara
vīraśaiva saṃpradāyasya
–
precptor lineage of
brave
auspisciousness
theological tradition
),
which philosophically
preaches the
विशेषाद्वैतशैवसिद्धान्तदर्शन
(
viśeṣādvaitaśaivasiddhāntadarśana
– special
non-dualistic auspiscious final accomplishment philosophy
)
alternatively
known as
शक्तिविशिष्टाद्वैतशैवसिद्धान्तदर्शन
(
śaktiviśiṣṭādvaitaśaivasiddhāntadarśana
– energy
qualified non-dualistc final accomplishment philosophy
).
Each of the
पञ्चमहागणाःपरमशिवस्य
(pañcamahāgaṇāḥparamaśivasya – five great
agents of supreme shiva)
were also
responsible in heading the
पञ्च
धर्मपीठाः
(pañca dharmapīṭhāḥ - five religious monsteries),
as summarized in the folowing table.
# |
पूर्वाचार्य
(pūrvācārya- senior preceptor)
|
ब्रह्ममुखपरमशिवस्य
(brahmamukhaparamaśivasya - divine face of supreme shiva)
|
धर्मपीठ
(dharmapīṭha – religious monstery)
|
1 |
श्री रेणुक महऋषि
(śrī
reṇuka mahaṛṣi)
also
known as
श्री रेणुकाचार्य
(śrī reṇukācārya),
श्री रेवणसिद्ध
(śrī revaṇasiddha)
&
श्री रेवणाराध्य
(śrī revaṇārādhya)
|
सद्योजातशिव
(sadyojātaśiva)
|
श्री बाळेहोन्नुरु पीठ
(śrī bāḻehonnuru
pīṭha)
|
2 |
श्री दारुक महऋषि
(śrī dāruka
mahaṛṣi)
also
known as
श्री मरुलाराध्य
(śrī marulārādhya)
|
वामदेवशिव
(vāmadevaśiva)
|
श्री उज्जयिनी पीठ
(śrī ujjayinī pīṭha)
|
3 |
श्री घण्टाकर्ण महऋषि
(śrī ghaṇṭākarṇa
mahaṛṣi)
also
known as
श्री एकोरामाध्य
(śrī ekorāmādhya)
|
तत्पुरुषशिव
(tatpuruṣaśiva)
|
श्री केदार पीठ
(śrī śrīsala pīṭha)
|
4 |
श्री धेनुकरण महऋषि
(śrī dhenukaraṇa
mahaṛṣi)
also
known as
श्री पण्डिताराध्य
(śrī paṇḍitārādhya)
|
अघोरशिव
(aghoraśiva)
|
श्री श्रीसल पीठ
(śrī kāśi pīṭha)
|
5 |
श्री विश्वकरण महऋषि
(śrī viśvakaraṇa
mahaṛṣi)
also
known as
श्री विश्वाराध्य
(śrī viśvārādhya)
|
ईशानशिव
(īśānaśiva)
|
श्री काशि पीठ
(śrī bāḻehonnuru
pīṭha)
|
The
गुरुपरंपर वीरशैव संप्रदायस्य
(guruparaṃpara
vīraśaiva
saṃpradāyasya
–
precptor
lineage of
brave auspisciousness
theological tradition)
also has a huge list of
आचार्याः
(ācāryāḥ - preceptors) &
शिवशरणाः
(śivaśaraṇāḥ - shiva refugees)
who had contributed to the
भक्तिसंप्रदाय
(bhaktisaṃpradāya – devotional tradition)
through their mystic poetries called
वीरशैव वचनाः
(vīraśaiva vacanāḥ -
virashaiva declarations)
.
#
|
नाम मुख्यपरमचार्यस्य
(nāma mukhyaparamacāryasya – name of
chief preceptor)
|
1
|
श्री जेडर दासिमय्य
(śrī jeḍara
dāsimayya)
|
2 |
श्री एकान्तद रामय्य
(śrī ekāntada
rāmayya)
|
3 |
श्री शिवलेख मन्चण्ण
(śrī śivalekha
mancaṇṇa)
|
4 |
श्री श्रीपति पण्डित
(śrī śrīpati
paṇḍita)
|
5 |
श्री मल्लिकार्जुनपण्डिताराध्य
(śrī
mallikārjunapaṇḍitārādhya)
|
6 |
श्री सकलेशमादरस
(śrī
sakaleśamādarasa)
|
7 |
श्री प्रभुदेव
(śrī prabhudeva)
|
8 |
श्री बसव
/
बसवण्ण
(śrī basava / basavaṇṇa)
|
9 |
श्री चेन्नबसव
/
चेन्नबसवण्ण
(śrī cennabasava
/ chenabasavaṇṇa)
|
10 |
श्री सिद्धराम
(śrī siddharāma)
|
11 |
श्री उडुताडिअ महादेवी
(śrī uḍutāḍia
mahādevī)
|
12 |
श्री हरिहर
(śrī harihara)
|
13 |
श्री राघवान्क
(śrī rāghavānka)
|
14 |
श्री केरेयपद्मरस
(śrī kereyapadmarasa)
|
15 |
श्री सोमेश्वर
(śrī someśvara)
|
16 |
श्री भीमाकवि
(śrī bhīmākavi)
|
17 |
श्री नीलकण्ठ
(śrī nīlakaṇṭha)
|
18 |
श्री महालिङ्गदेव
(śrī mahāliṅgadeva)
|
19 |
श्री लक्कन दण्डेश
(śrī lakkana
daṇḍeśa)
|
20 |
श्री जक्कणार्य
(śrī jakkaṇārya)
|
21 |
श्री चामरस
(śrī cāmarasa)
|
22 |
श्री मग्गेय मायिदेव
(śrī maggeya
māyideva)
|
23 |
श्री तोण्डदसिद्धलिङ्ग
(śrī toṇḍadasiddhaliṅga)
|
24 |
श्री निजगुणशिवयोगि
(śrī
nijaguṇaśivayogi)
|
25 |
श्री गुब्बियमल्लनारिय
(śrī
gubbiyamallanāriya)
|
26 |
श्री विरुपक्षपण्डित
(śrī
virupakṣapaṇḍita)
|
27 |
श्री षदाक्षरदेव
(śrī
ṣadākṣaradeva)
|
शिवाद्वैतसिद्धान्तदर्शन
(
śivādvaitasiddhāntadarśana – auspiscious nondualstic final
accomplishment philosophy
)
:
We shall start with the
गुरुपरंपर वेदान्तशैव
संप्रदायस्य
(guruparaṃpara
vedāntaśaiva saṃpradāyasya
–
precptor lineage of
final
wisdom
auspiecious theological tradition
),
which philosophically preaches
the
शिवाद्वैतसिद्धान्तदर्शन
(
śivādvaitasiddhāntadarśana
– benign
non-dualistic auspiscious final accomplishment philosophy
).
Unfortunately, the historic details about this
संप्रदायस्य
(
saṃpradāya
–
tradition
)
has been lost and only details on its
गुरुपरंपर
(guruparaṃpara -
precptor
lineage)
can be summarized thus in
terms of the
नामाः मुख्यपूर्वचार्याणाम्
(nāmāḥ mukhyapūrvacāryāṇām – names of important senior preceptors)
.
#
|
नाम मुख्यपरमचार्यस्य
(nāma mukhyaparamacāryasya – name of
chief preceptor)
|
1 |
भगवान् श्री परमशिव
(bhagavān śrī
paramaśiva)
|
2 |
परमचार्य श्री श्रीकण्ठाचार्य
(paramacārya śrī
śrīkaṇṭhācārya)
|
3 |
परमचार्य श्री अप्पयदीक्षितेन्द्र
(paramacārya śrī
appayadīkṣitendra)
|
4 |
परमचार्य श्री
शेषकृष्णाचार्य
(paramacārya śrī śeṣakṛṣṇācārya)
|
परमाद्वैत
शैवसिद्धान्त दर्शन
(
paramādvaita śaivasiddhānta darśana – supreme nondualstic final
auspiscious accomplishment philosophy
)
:
We shall start with the
गुरुपरंपर त्रिकशैवसंप्रदायस्य
(guruparaṃpara
trikaśaivasaṃpradāyasya
–
preceptor lineage of triadic
auspicious tradition
),
which
philosophically preaches the
परमाद्वैतशैवसिद्धान्तदर्शन
(
paramādvaitaśaivasiddhāntadarśana
– supreme
non-dualistic auspiscious final accomplishment philosophy
).
Earlier while
discussing about
तन्त्रावतार
(
tantrāvatāra –
descent of tantra
)
, we observed that
काश्मिरशैवं
(kāśmiraśaivam
– Kashmir Shaivism)
believes in an
inclusive philosophy as it embraces all the
त्रिक
स्रोतांसि
(trika
srotāṃsi - triple streams)
.
However, amongst them, the highest importance is given
naturally to the
अभेदवाद
भैरवतन्त्राणि
(abhedavāda bhairavatantrāṇi –
non-difference doctrine bhairava tantras).
As we have already discussed
the names and classification of the actual scriptures that fall under the first
two streams, we shall now expand upon this third one viz.
त्रयम्बकमहऋषिस्रोत्या
(trayambakamahaṛṣisrotyā
-
trayambaka-maharishi stream
)
. We also noted that
श्रिमति अर्धत्रयंबक
(śrimati ardhatrayaṃbaka)
who was the
ऋषिपुत्री
त्रयम्बकमहऋषेः
(ṛṣiputrī
trayambakamahaṛṣeḥ - seer-daughter of supreme seer Trayambaka),
established the
उपस्रोत्या त्रयम्बकमहऋषिस्रोत्यायाः
(upasrotyā
trayambakamahaṛṣisrotyāyāḥ - substream of
trayambaka-maharishi
stream
)
in addition
त्रिक मानव
ऋषि मुनिः / सिद्ध पुरुषाः
(trika mānava ṛṣi muniḥ / siddha puruṣāḥ - triple
human seer-sages / accomplished souls),
who were considered to be
मानसपुत्राः दुर्वासस्य
(mānasaputrāḥ
durvāsasya – mind(born)-sons of Durvasa)
and the propogators of the
नित्य त्रिक
स्रोतांसि
(nitya trika
srotāṃsi – eternal triple streams)
# |
स्रोत्या
(srotyā - stream)
|
दार्शनिक लक्षाण शैवागमशास्त्रणाम्
(dārśanika lakṣāṇa śaivāgamaśāstraṇām
– philosophical nature of shaiva agamic scriptures)
|
1 |
श्री आमरदकमहऋषि स्रोत्या
(śrī āmaradakamahaṛṣi srotyā – revered
amaradaka maharishi stream)
|
भेदवाद
शैवागमाः
(bhedavāda śaivāgamāḥ -
difference-doctrine shiva agamas)
|
2 |
श्री श्रीनाथमहऋषि
स्रोत्या
(śrī śrīnāthamahaṛṣi srotyā - revered srinatha
maharishi stream)
|
भेदाभेदवाद
रुद्रागमाः
(bhedābhedavāda rudrāgamāḥ -
difference-nondifference doctrine rudra agamas)
|
3 |
श्री
त्रयंबकमहऋषि
स्रोत्या
(śrī trayaṃbakamahaṛṣi srotyā - revered trayambaka
maharishi stream)
|
अभेदवाद कौल भैरवीतन्त्रांइ
(abhedavāda kaula
bhairavītantrāṃi – non-difference doctrine kulabhairavi tantras)
|
3.1 |
श्री अर्धत्रयम्बकमहऋषि
उपस्रोत्या
(śrī
ardhatrayambakamahaṛṣi
upasrotyā
- revered trayambaka maharishi sub-stream)
|
अभेदवाद कौल भैरवतन्त्राणि
(abhedavāda kaula
bhairavītantrāṃi – non-difference
doctrine kula bhairavi tantras)
|
The following chart will help us visualize the hierarchy of the
नित्य त्रिक
स्रोतांसि
(nitya trika
srotāṃsi – eternal triple streams)
better
Thus,
according to the orthodox account of
काश्मिरशैवं
(kāśmiraśaivam
– Kashmir Shaivism),
it is clear that the
गुरुपरंपर त्रिकशैवसंप्रदायस्य
(guruparaṃpara
trikaśaivasaṃpradāyasya
–
preceptor lineage of triadic
auspicious tradition
)
is related to the
श्री
त्रयंबकमहऋषि
स्रोत्या
(śrī
trayaṃbakamahaṛṣi srotyā - revered trayambaka maharishi stream),
who was initiated by
श्री दुर्वासमहऋषि
(śrī durvāsamahaṛṣi)
who inturn was instructed by
श्री श्रीकण्ठशिव / भैरवशिव
(śrī śrīkaṇṭhaśiva / bhairavaśiva).
Eventually, the
श्री त्रयंबकमहऋषि
स्रोत्या
(śrī
trayaṃbakamahaṛṣi srotyā - revered trayambaka maharishi stream)
further specialized into
त्रिविधमुख्य तत्त्वदार्शनिक संप्रधायाः
(trividhamukhya
tattvadārśanika saṃpradhāyāḥ - trifold important philosophical traditions) viz.
त्रिकादार्शनिकसंप्रदाय
(
trikādārśanikasaṃpradāya
- triadic philosophical tradition),
क्रमदार्शनिकसंप्रदाय
(krama
saṃpradāya – gradation philosophical tradition) &
कौलदार्शनिकसंप्दाय
(kaula
dārśanikasaṃpradāya
–
family philosophical tradition).
The
त्रिकादार्शनिकसंप्रदाय
(
trikādārśanikasaṃpradāya
- triadic philosophical tradition)
branches into two sub-schools viz.
प्रतिभिज्ञा दार्शनिकसंप्रदाय
(pratibhijñā d
ārśanikasaṃpradāya
– recognition philosophical-tradition)
&
स्पन्द दार्शनिकसंप्रदाय
(spanda
ārśanikasaṃpradāya
– vibration philosophical-tradition)
In the
following table, I have tried to provide a more detailed account of the
गुरुपरंपर त्रिकशैवसंप्रदायस्य
(guruparaṃpara
trikaśaivasaṃpradāyasya
–
preceptor lineage of triadic
auspicious tradition
)
by listing the
नामाः मुख्यपूर्वचार्याणाम्
(nāmāḥ
mukhyapūrvacāryāṇām – names of important senior precptors)
belonging to the above mention philosophical
branches of
काश्मिरशैवं
(kāśmiraśaivam
– Kashmir Shaivism)
# |
नाम मुख्यपरमचार्यस्य
(nāma mukhyaparamacāryasya – name of
chief preceptor)
|
|
A |
त्रिकादार्शनिकसंप्रदाय
(
trikādārśanikasaṃpradāya
- triadic philosophical tradition)
|
|
A1 |
प्रतिभिज्ञा दार्शनिकसंप्रदाय
(pratibhijñā d
ārśanikasaṃpradāya
– recognition philosophical-tradition)
|
|
1 |
A0 |
भगवान् श्री भैरव परमशिव
(bhagavān
śrī
śrīkaṇṭhaśiva / bhairavaśiva
)
|
2 |
A1.1 |
परमाचार्य श्री दुर्वासमहऋषि
(
paramācārya
śrī durvāsamahaṛṣi)
|
3 |
A1.2 |
परमाचार्य श्री
त्रयंबकमहऋषि
(
paramācārya
śrī
trayaṃbakamahaṛṣi
)
|
4 |
A1.3 |
परमाचार्य श्री सोमराज
/
सोमानन्द
(paramācārya śrī
somarāja / somānanda
)
|
5 |
A1.4 |
परमाचार्य श्री उत्पलदेव
(paramācārya
śrī
utpaladeva
)
|
6 |
A1.5 |
परमाचार्य श्री लक्ष्मणगुप्त
(paramācārya
śrī
lakṣmaṇagupta
)
|
7 |
A1.6 |
परमाचार्य श्री अभिनवगुप्त
(paramācārya
śrī
abhinavagupta
)
|
8 |
A1.7 |
परमाचार्य श्री क्षेमराज
(paramācārya
śrī
kṣemarāja
)
|
9 |
A1.8 |
परमाचार्य श्री क्षेमेन्द्र
(paramācārya
śrī
kṣemendra
)
|
A2 |
स्पन्द
संप्रदाय
(spanda saṃpradāya – vibration tradition)
|
|
10 |
A2.0 |
भगवान् श्री भैरव परमशिव
(bhagavān
śrī
śrīkaṇṭhaśiva / bhairavaśiva
)
|
11 |
A2,1 |
परमाचार्य श्री दुर्वासमहऋषि
(
paramācārya
śrī durvāsamahaṛṣi)
|
12 |
A2,2 |
परमाचार्य श्री
त्रयंबकमहऋषि
(
paramācārya
śrī
trayaṃbakamahaṛṣi
)
|
13 |
A2.3 |
परमाचार्य श्री वासुगुप्त
(paramācārya śrī vāsugupta)
|
14 |
A2.4 |
परमाचार्य श्री भट्ट कल्लट
(paramācārya
śrī
bha
ṭṭ
a kalla
ṭ
a
)
|
15 |
A2.5 |
परमाचार्य श्री भट्ट कल्लट
(paramācārya
śrī
bha
ṭṭ
a kalla
ṭ
a
)
|
16 |
A2.6 |
परमाचार्य श्री भट्ट रामकण्ठ
(paramācārya śrī
bhaṭṭa rāmakaṇṭha
)
|
17 |
A2.7 |
परमाचार्य श्री उत्पल वैष्णव
(paramācārya śrī
utpala vaiṣṇava
)
|
18 |
A2.8 |
परमाचार्य श्री अभिनवगुप्त
(paramācārya
śrī
abhinavagupta
)
|
19 |
A2.9 |
परमाचार्य श्री क्षेमराज
(paramācārya
śrī
kṣemarāja
)
|
20 |
A2.10 |
परमाचार्य श्री वरदराज / कृष्णदास
(paramācārya śrī
varadarāja / kṛṣṇadāsa
)
|
21 |
A2.11 |
परमाचार्य श्री क्षेमराज
(paramācārya
śrī
kṣemarāja
)
|
B |
क्रमदार्शनिकसंप्रदाय
(krama saṃpradāya – gradation philosophical
tradition)
|
|
22 |
B0 |
भगवान् श्री भैरव परमशिव
(bhagavān
śrī
śrīkaṇṭhaśiva / bhairavaśiva
)
|
23 |
B1 |
परमाचार्य श्री दुर्वासमहऋषि
(
paramācārya
śrī durvāsamahaṛṣi)
|
24 |
B2 |
परमाचार्य श्री
त्रयंबकमहऋषि
(
paramācārya
śrī
trayaṃbakamahaṛṣi
)
|
25 |
B3 |
श्रीमति मङ्गलादेवी
/
अर्धत्रयम्बकमहऋषि
(śrīmati maṅgalādevī /
ardhatrayambakamahaṛṣi
)
|
26 |
B4 |
श्रीमति मकारदेवी
(śrīmati makāradevī)
|
27 |
B5 |
परमाचार्य श्री शिवानन्दनाथ
(paramācārya
śrī
śivānandanātha
)
|
28 |
B6 |
परमाचार्य श्रीमति केयुरावति / ककारदेवी
(paramācārya śrīmati keyurāvati /
kakāradevī)
|
29 |
B7 |
परमाचार्य श्रीमति मदनिका
(paramācārya śrīmati madanikā)
|
30 |
B8 |
परमाचार्य श्रीमति कल्याणिका
(paramācārya śrīmati kalyāṇikā)
|
31 |
B9 |
परमाचार्य श्री शक्त्यानन्दनाथ
(paramācārya
śrī
śaktyānandaātha
)
|
32 |
B10 |
परमाचार्य श्री विद्यानन्दनाथ
(paramācārya
śrī
vidyānandaātha
)
|
33 |
B11 |
परमाचार्य श्री वातुलनाथ
(paramācārya
śrī
vātulanātha
)
|
34 |
B12 |
परमाचार्य श्री गन्धमादन
(paramācārya
śrī
gandhamādana
)
|
35 |
B13 |
परमाचार्य श्री निष्क्रियानन्दनाथ
(paramācārya śrī
niṣkriyānandaātha
)
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36 |
B14 |
परमाचार्य श्री एरक
(paramācārya
śrī
eraka
)
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37 |
B15 |
परमाचार्य श्री भानुक
(paramācārya
śrī
bhānuka
)
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38 |
B16 |
परमाचार्य श्री गोविन्दराज
(paramācārya
śrī
govindarāja
)
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39 |
B17 |
परमाचार्य श्री सोमराज
/
सोमानन्द
(paramācārya śrī
somarāja / somānanda
)
|
40 |
B18 |
परमाचार्य श्री उत्पलदेव
(paramācārya
śrī
utpaladeva
)
|
41 |
B19 |
परमाचार्य श्री लक्ष्मणगुप्त
(paramācārya
śrī
lakṣmaṇagupta
)
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42 |
B20 |
परमाचार्य श्री भूतिराज
(paramācārya
śrī
bhūtirāja
)
|
43 |
B21 |
परमाचार्य श्री भूतिराजतनय
(paramācārya
śrī
bhūtirājatanaya
)
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44 |
B22 |
परमाचार्य श्री अभिनवगुप्त
(paramācārya
śrī
abhinavagupta
)
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45 |
23 |
परमाचार्य श्री क्षेमराज
(paramācārya
śrī
kṣemarāja
)
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46 |
24 |
परमाचार्य श्री महेश्वरानन्द
/
गोरक्ष
(paramācārya śrī
maheśvarānanda / gorakṣa
)
|
C |
कौलदार्शनिकसंप्दाय
(kaula
dārśanikasaṃpradāya
–
family philosophical tradition)
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47 |
C0 |
भगवान् श्री भैरव परमशिव
(bhagavān
śrī
śrīkaṇṭhaśiva / bhairavaśiva
)
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48 |
C1 |
परमाचार्य श्री दुर्वासमहऋषि
(
paramācārya
śrī durvāsamahaṛṣi)
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49 |
C2 |
परमाचार्य श्री
त्रयंबकमहऋषि
(
paramācārya
śrī
trayaṃbakamahaṛṣi
)
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50 |
C3 |
परमाचार्य श्री मत्स्येन्द्रनाथ
(paramācārya śrī matsyendranātha)
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51 |
C4 |
परमाचार्य श्री सुमतिनाथ
(paramācārya śrī sumatinātha)
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52 |
C5 |
परमाचार्य श्री सोमनाथ
(paramācārya śrī somanātha)
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53 |
C6 |
परमाचार्य श्री शंभिनाथ
(paramācārya śrī śaṃbhinātha)
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54 |
C7 |
परमाचार्य श्री अभिनवगुप्त
(paramācārya śrī abhinavagupta)
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55 |
C8 |
परमाचार्य श्री क्षेमराज
(paramācārya
śrī
kṣemarāja
)
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