திருசிற்றம்பலம் (tiruciṟṟambalam - sacred gnosis revealed)
According to orhodox சைவ தமிழ் பஞ்சாங்கம் / शैवद्राविडपञ्चाङ्ग (caiva tamiḻ pañcāṅkam /
śaivadrāviḍapañcāṅga – Shaiva Tamil almanac),
the sacred annual event ஸ்ரீ உமாபதிசிவச்சாரியாரின் அவதாரஜெயந்தி மகோத்சவம் / श्री उमापतिशिवाचार्यस्य
अवतारजयन्तिमहोत्सव (srī umāpaticivaccāriyāriṉ
avatārajeyanti makōtcavam / śrī umāpatiśivācāryasya avatārajayantimahotsava –
incarnation annivarsary grand festival of Sri Umapati Sivacharya) is observed and celebrated on the தை மாததின் சுக்கிலபட்ச திரையோதசி திதி, திங்கட்கிழமை ஆயில்யம் நட்சத்திர தினம் / पुष्यमासस्य
सोमवार शुक्लपक्ष त्रियोदशी तिथि आश्लेषा नक्षत्र
दिन (puṣyamāsasya somavāra śuklapakṣa triyodaśī tithi āśleṣā
nakṣatra dina – Monday, tirteenth lunar day in the bright fortnight of mid
Jan-mid Feb month), as testified in multiple ஸ்ரீ உமாபதிசிவச்சாரியாரின் ஆன்றோர் வரலாற்று வரைவுகள் / सिद्धचरित्रालेखाः
श्री उमापतिशिवाचार्यस्य (srī
umāpaticivaccāriyāriṉ āṉṟōr varalāṟṟu varaivukaḷ / siddhacaritrālekhāḥ śrī
umāpatiśivācāryasya – hagiographical accounts of Sri Umapati Shivacarya).
Similarly, the sacred annual event of ஸ்ரீ உமாபதிசிவச்சாரியாரின் குருபூஜை ஆராதனை மகோத்சவம் / श्री उमापतिशिवाचार्यस्य गुरुपूजाअराधनमहोत्सव (srī
umāpaticivaccāriyāriṉ gurupūjai ārātaṉai makōtcavam / śrī
umāpatiśivācāryasya gurupūjāarādhanamahotsava – preceptor-worship-adoration
grand festival of Sri Umapati Sivacharya) is
observed and celebrated on the சித்திரை மாததின் ஆயில்யம் நட்சத்திர தினம் / चित्रामासस्य
आश्लेषा दिन (cittirai
māta āyilyam naṭcattiram / citrāmāsasya āśleṣā dina - Hydra (Ashlesham)
asterism day of Chitra month (mid-April-mid May)).
ஸ்ரீ உமாபதிசிவாச்சாரியார் / श्री उमापतिशिवाचार्य (srī umāpaticivāccāriyār / śrī umāpatiśivācārya), who is one of the chief preceptors of சுத்தாத்துவைத்த சைவசித்தாந்த தத்துவதரிசனம் / शुद्धाद्वैत शैवदिद्धान्त तत्त्वदर्शन (suddādduvaitta saivasiddānta tattuvadarisaṉam / śuddhādvaita śaivadiddhānta tattvadarśana - pristine non-dualistic auspicious final accomplishment philosophy), is traditionally believed to have attained the பரமுத்தி / परमुक्ति (paramutti / paramukti- supreme liberation) on this sacred day, as testified in multiple ஸ்ரீ உமாபதிசிவச்சாரியாரின் ஆன்றோர் வரலாற்று வரைவுகள் / सिद्धचरित्रालेखाः श्री उमापतिशिवाचार्यस्य (srī umāpaticivaccāriyāriṉ āṉṟōr varalāṟṟu varaivukaḷ / siddhacaritrālekhāḥ śrī umāpatiśivācāryasya – hagiographical accounts of Sri Umapati Shivacarya). Again, for instance, it is very categorically declared thus, in the following verses occurring at the end of श्रीमत् पार्थवनमहात्म्यं (śrīmat pārthavanamahātmyaṃ):
Let us next briefly look into the theological
tradition of ஸ்ரீ உமாபதிசிவாச்சாரியார் / श्री उमापतिशिवाचार्य (srī umāpaticivāccāriyār / śrī umāpatiśivācārya). He is considered as the last and final in
the chain of சுத்தாதுவைத்தசைவசித்தாந்ததரிசனத்தின் சந்தானகுரவர்கள் / संतानगुरवः
शुद्धाद्वैतशैवसिद्धान्तदर्शनस्य (suddāduvaittacaivasiddāntadaricaṉattiṉ
santāṉakuravarkaḷ / saṃtānaguravaḥ śuddhādvaitaśaivasiddhāntadarśanasya –
lineage gurus of the pristine non-dualistic final accomplishment philosophy), who are broadly classified under two groups of
four each:
- அகச்சந்தான குரவர்கள் / आभ्यन्तर संतानगुरवः (agaccantāṉa kuravargaḷ / ābhyantara saṃtānaguravaḥ - inner eternal preceptors), who belong to the தேவபரம்பரை / देवपरम्परा (deivaparamparai / devaparamparā – god tradition), technically operate from higher (subtler) planes of spiritual consciousness viz. कैलाश / சிவலோகம் / शिवलोक (civalōkam / śivaloka – Shiva’s world) symbolized as கைலாசபர்வதம் / कैलाशपर्वत (kailācaparvatam / kailāśaparvata – Kailash mountain).
- புறச்சந்தான குரவர்கள் / बहिर्भव संतानगुरवः (puṟaccantāṉa kuravargaḷ / bahirbhava saṃtānaguravaḥ - outer eternal preceptors) who belong to the பூத்த பரம்பரை / भूतपरम्परा (bhūtaparamparā – physical lineage), technically operate from. பூலோகம் / भूलोक (būlokam / bhūloka – terrestrial plane).
# |
नाम मुख्यपरमचार्यस्य (nāma mukhyaparamacāryasya – name of
chief preceptor) |
A |
இறைவன் / ईश्वर (iṟaivaṉ - god) theologized here as பரமசிவன் / परमशिव (paramasivan / paramaśiva – Supreme Shiva) |
A0 |
திரு ஸ்ரீகண்டபரமசிவனார் / श्री श्रीकण्ठपरमेश्वर (tiru
srīkaṇṭa paramasivaṉār / śrī śrīkaṇṭhaparameśvara) |
B |
அகச்சந்தான குரவர்கள் / आभ्यन्तर संतानगुरवः (agaccantāṉa
kuravargaḷ / ābhyantara saṃtānaguravaḥ - inner eternal preceptors) |
B1 |
திரு ஸ்ரீகண்டபரமசிவனார் / श्री श्रीकण्ठपरमेश्वर (tiru
srīkaṇṭa paramasivaṉār / śrī śrīkaṇṭhaparameśvara) |
B2 |
திரு நந்திதேவர் / श्री नन्दिदेव
(tiru nandidēvar
/ śrī nandideva) |
B3 |
திரு சனத்குமரர்
/ श्री सनत्कुमार (tiru saṉatkumarar / śrī
sanatkumāra) |
B4 |
திரு சத்யஞான தரிசினிகள் / श्री सत्यज्ञानदार्शनिक
tiru satyañāṉa darisiṉigaḷ
/ śrī satyajñānadārśanika) |
B5 |
திரு பரஞ்சோதிமுனிவர் / श्री परञ्ज्योतिमुनि (parañcōtimuṉivar / śrī parañjyotimuni) |
C |
புறச்சந்தான குரவர்கள் / बहिर्भव संतानगुरवः (puṟaccantāṉa
kuravargaḷ / bahirbhava saṃtānaguravaḥ - outer eternal preceptors) |
C1 |
திரு மெய்கண்டதேவர் / श्री मेय्कण्डदेव (tiru
meykaṇṭadēvar
/ śrī meykaṇḍadeva) |
C2 |
திரு அருணந்திசிவம்
/ श्री अरुणन्दिशिवम् (tiru
aruṇanticivm / śrī aruṇandiśivam) |
C3 |
திரு மறைஞானசம்பந்தர் / श्री मरैज्ञानसम्बन्धर् (tiru maṟaiñāṉacampantarāccāriyār
/ śrī maraijñānasambandhar) |
C4 |
திரு உமாபதிசிவம் / श्री
उमापतिशिव (tiru umāpaticivam/ śrī
umāpatiśiva) |
Please remember that just as the சமயக்குரவர்கள் / समयगुरवः (camayakkuravarkaḷ / samayaguravaḥ - religious preceptors) like அப்பர் (appar), திருஞானசம்பந்தர் (tirujñānasaṃbandar), திருஞானசம்பந்தர் (tirujñānasaṃbandar) & மாணிக்கவாசகர் (māṇikkavāsagar) through their bone-melting devotional literature of eulogical mysticsim viz. சைவதிருமுறைகள் (caivatirumuṟaikaḷ - Saiva scriptures) helped revolutionize the भक्तिमार्गशैवमतस्य (bhaktimārgaśaivamatasya – devotion-path of Shaiva theology), similarly, the புறச்சந்தான குரவர்கள் / बहिर्भव संतानगुरवः (puṟaccantāṉa kuravargaḷ / bahirbhava saṃtānaguravaḥ - outer eternal preceptors) revelutionized the systematization of சுத்தாத்துவைத்த சைவசித்தாந்த தத்துவதரிசனம் / शुद्धाद्वैत शैवदिद्धान्त तत्त्वदर्शन (suddādduvaitta saivasiddānta tattuvadarisaṉam / śuddhādvaita śaivadiddhānta tattvadarśana - pristine non-dualistic auspicious final accomplishment philosophy) through their மெய்கண்ட சாத்திரங்கள் / सत्यदर्शित शास्त्राणि (meykaṇḍa sāttiraṅgaḷ / satyadarśita śāstrāṇi - truth revealing treatises)
From the above details, it would be clear that திரு பரஞ்சோதிமுனிவர் /श्री परञ्ज्योतिमुनि (parañcōtimuṉivar
/ śrī parañjyotimuni) served as a
bridge-builder in enabling the transition of spiritual wisdom from the அகச்சந்தான குரவர்கள் / आभ्यन्तर संतानगुरवः (agaccantāṉa
kuravargaḷ / ābhyantara saṃtānaguravaḥ - inner eternal preceptors) to the புறச்சந்தான குரவர்கள்
/ बहिर्भव संतानगुरवः (puṟaccantāṉa
kuravargaḷ / bahirbhava saṃtānaguravaḥ - outer eternal preceptors). On similar lines ஸ்ரீ
உமாபதிசிவாச்சாரியார் / श्री उमापतिशिवाचार्य (srī umāpaticivāccāriyār / śrī
umāpatiśivācārya) played
an indispensable pivotal role as a bridge-builder in enabling the transition of spiritual wisdom from the
latter to the அபிஷேகசந்தான குரவர்கள் / अभिषेक संतानगुरवः (apiṣēkacantāṉa
kuravargaḷ / abhiṣeka saṃtānaguravaḥ - anointment
eternal preceptors).
Of
course, it would not me practically possible for me to provide the completely
exhaustive list of all the குருமகாசன்னிதானங்கள் (gurumagāsaṉṉitāṉaṅgaḷ) belonging to the பதினெண் சித்தாந்த சைவமடாதினங்கள் (patiṉeṇ siddānta saivamaṭātiṉaṅgaḷ - eighteen
siddhanta saiva monastic institutions). Hence, I think it would suffice here to provide the
names of some important ones, many of whom were authors of the சைவசித்தாந்த பண்டாரசாத்திரங்கள் (saivasiddānta paṇṭāra sāttiraṅgaḷ - final
accomplishment hermetic scriptures). The following table provides such a summary:
# |
नाम मुख्यपरमचार्यस्य (nāma mukhyaparamacāryasya – name of chief
preceptor) |
A |
தருமபுர ஆதீனம் (darumapura ādīṉam) |
A1 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ குருஞானசம்பந்த குருமூர்த்திகள் (srīlasrī
guruñāṉasambanda gurumūrttigaḷ) |
A2 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ ஆனந்தபரவச தேசிகர் (srīlasrī
āṉandaparavaca dēsikar) |
A3 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ சச்சிதானந்த தேசிகர் (srīlasrī
saccidāṉanda dēsikar) |
A4 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ மாசிலாமணி தேசிகர் (srīlasrī
mācilāmaṇi dēsikar) |
A5 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ ஞானசம்பந்த தேசிகர் (srīlasrī
ñāṉasambanda dēsikar) |
A6 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ திருஞானசம்பந்த தேசிகர் (srīlasrī
tiruñāṉasambanda dēsikar) |
A7 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ திருவம்பல தேசிகர் (srīlasrī
tiruvambala dēsikar) |
A8 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ அழகிய திருச்சிற்றம்பல தேசிகர் (srīlasrī
aḻagiya tirucciṟṟambala dēsikar) |
A9 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ திருநாவுக்கரசு தேசிகர் (srīlasrī
tirunāvukkaracu dēsikar) |
A10 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ சிவஞான தேசிகர் (srīlasrī
sivañāṉa dēsikar) |
B |
திருவாவடுதுறை ஆதீனம் (tiruvāvaṭuturai
ātīṉam) |
B1 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ நமசிவாயமூர்த்திகள் (srīlasrī
namasivāyamūrttigaḷ) |
B2 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ குடந்தை சிவப்பிரகாசர் (srīlasrī
kuṭantai sivappirakācar) |
B3 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ மறைஞானதேசிகர் (srīlasrī
maṟaiñāṉadēcikar) |
B4 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ அம்பலவானதேசிகர் (srīlasrī
ambalavāṉadēcikar) |
B5 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ தட்சிணாமூர்த்திதேசிகர் (srīlasrī
daṭciṇāmūrttidēsikar) |
C |
திருப்பனந்தாள் காசிமடம் (tiruppaṉantāḷ kācimaṭam) |
C1 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ காசிவாசி ஆதி குமரகுருபர சுவாமிகள் (srīlasrī
kāsivāsi ādi kumarakurupara suvāmigaḷ) |
C2 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ காசிவாசி சொக்கனாத சுவாமிகள் (srīlasrī
kāsivāsi sokkaṉāta suvāmigaḷ) |
C3 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ காசிவாசி அருணாச்சல சுவாமிகள் (srīlasrī
kāsivāsi aruṇāccala suvāmigaḷ) |
C4 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ காசிவாசி அம்பலவான சுவாமிகள் (srīlasrī
kāsivāsi ambalavāṉa suvāmigaḷ) |
C5 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ காசிவாசி சடையப்ப சுவாமிகள் (srīlasrī
kāsivāsi saṭaiyappa suvāmigaḷ) |
D |
மதுரை திருஞானசம்பந்தர் ஆதினம் (madurai
tiruñāṉasambantar ādīṉ am) |
D1 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ சிவானந்த யோகீந்திர ஸ்ரீ சிவஞானசம்பந்ததேசிக பரமாசாரிய சுவாமிகள் (srīlasrī
sivāṉandayōgīndira
srīsivañāṉ acampantadēcika
paramācāriya suvāmigaḷ) |
D2 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ சிவஞான
ஸ்ரீ ஞானசம்பந்ததேசிக பரமாசாரிய சுவாமிகள் (srīlasrī
sivañāṉa srī ñāṉacampantat ēcika param ācāriya suvāmigaḷ) |
D3 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ சிவப்பிரகாச ஸ்ரீ ஞானசம்பந்ததேசிக பரமாசாரிய சுவாமிகள் (srīlasrī
sivappirakāca srī ñāṉacampantat ē cika param ācāriya suvāmigaḷ) |
D4 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ ஞானப்பிரகாசதேசிகர் (srīlasrīñāṉappirakāsadēsikar) |
D5 |
ஸ்ரீலஸ்ரீ சிதம்பரதேசிகர் (srīlasrī
cidambaradēsikar) |
The unparalleled contribution of ஸ்ரீ உமாபதிசிவாச்சாரியார் / श्री उमापतिशिवाचार्य (srī umāpaticivāccāriyār / śrī umāpatiśivācārya) is of course the huge corpus of spiritual literature both in Sanskrit and Tamil dealing with the theological and metaphysical aspects of சுத்தாத்துவைத்த சைவசித்தாந்த தத்துவதரிசனம் / शुद्धाद्वैत शैवदिद्धान्त तत्त्वदर्शन (suddādduvaitta saivasiddānta tattuvadarisaṉam / śuddhādvaita śaivadiddhānta tattvadarśana - pristine non-dualistic auspicious final accomplishment philosophy).
In Tamil, for
example, out of the பதினான்கு மெய்கண்ட சாத்திரங்கள் / चतुरद्श सत्यदर्शित शास्त्राणि (patiṉāṉku meykaṇḍa sāttiraṅgaḷ / caturadśa satyadarśita śāstrāṇi -
fourteen truth revealing treatises), he alone has
gifted us eight of them, technically called as the சித்தாந்த அட்டகம் / सिद्धान्ताष्टकम्
(siddānta aṭṭakam / siddhāntāṣṭakam
– final accomplishment octet)
# |
Name |
Verses |
Author |
|
1 |
திருவுந்தியார் (tiruvundiyār) |
45 |
திருவியலூர் உய்யவந்ததேவ நாயனார் (tiruviyalūr uyyavantatēva nāyaṉār) |
|
2 |
திருக்களிற்றுப்படியார் (tirukkaḷiṟṟuppaḍiyār) |
100 |
திருக்கடவூர் உய்யவந்ததேவ நாயனார் (tirukkaṭavūr
uyyavantatēva nāyaṉār) |
|
3 |
சிவஞானபோதம் (sivajñāṉabōdam) |
12 |
ஸ்ரீ சுவேத்தானுப்பெருமாள் (srī suvēttāṉupperumāḷ) better known as மெய்கண்டார் (meykaṇḍār – seer of truth) |
|
4 |
சிவஞானசித்தியார் (sivajñāṉasiddiyār) |
|
ஸ்ரீ அறுணந்திசிவாச்சாரியார் (srī aṟuṇanticivāccāriyār) |
|
5 |
இருபா இருபது (irupā
irupatu) |
20 |
||
6 |
உண்மை விளக்கம் (uṇmai
viḷakkam) |
54 |
திருவதிகை மனவாசகங் கடந்தார் (tiruvatikai maṉavācakaṅ kaṭantār) |
|
7 |
சிவப்பிரகாசம் (sivappirakāsam) |
சித்தாந்த அட்டகம் / सिद्धान्ताष्टकम्
(siddānta aṭṭakam / siddhāntāṣṭakam
– final accomplishment octet) |
100 |
கொற்றவன் குடி உமாபதி சிவாச்சாரியார் (koṟṟavaṉ kudi umāpati sivāccāriyār) |
8 |
திருவருட்பயன் (tiruvaruṭpayaṉ) |
100 |
||
9 |
வினாவெண்பா (viṉāveṇpā) |
13 |
||
10 |
போற்றிப்பஃறொடை (pōṟṟippaḥṟoṭai) |
16 |
||
11 |
கொடிக்கவி (kodikkavi) |
4 |
||
12 |
நெஞ்சுவிடு தூது (neñjuviṭu tūtu) |
29 |
||
13 |
உண்மை நெறி விளக்கம் (uṇmai
neṟi viḷakkam) |
6 |
||
14 |
சங்கர்ப நிராகரணம் (saṅkarpa nirākaraṇam) |
474 |
Let us now briefly touch upon each treatise belonging to the சித்தாந்த அட்டகம் / सिद्धान्ताष्टकम् (siddānta aṭṭakam / siddhāntāṣṭakam – final accomplishment octet)
The following table
briefly summarizes each of these sacred scriptures written by ஸ்ரீ உமாபதிசிவாச்சாரியார் / श्री उमापतिशिवाचार्य (srī umāpaticivāccāriyār / śrī
umāpatiśivācārya)
# |
Treatise |
Verses |
Notes |
1 |
சிவப்பிரகாசம் (sivappirakāsam) |
100 |
This work contains 100 verses of
which the first 50 falls under பொது அதிகாரம் (potu adikāram –
common section) while remaining is called உண்மை அதிகாரம் (uṇmai atikāram
– truth section). It is considered the சார்பு நூல் (cārpu nūl - supporting text) for சிவஞானபோதம் (sivajñāṉabōdam) |
2 |
திருவருட்பயன் (tiruvaruṭpayaṉ) |
100 |
This treatise contains
100 verses split into 10 chapters and is composed in the meter of குறள் வெண்பா (kuṟaḷ veṇpā) similar to திருக்குறள் (tirukkuṟaḷ). |
3 |
வினாவெண்பா (viṉāveṇpā) |
13 |
This is an interesting treatise
containing 13 verses wherein கொற்றவன் குடி உமாபதி சிவாச்சாரியார் (koṟṟavaṉ kudi
umāpati sivāccāriyār) assumes the role of a disciple who raising questions to his guru திரு மரைஞானசம்பந்தர் (tiru
maraijñāṉasambantar)
|
4 |
போற்றிப்பஃறொடை (pōṟṟippaḥṟoṭai) |
16 |
This treatise is a eulogical
rendering glorifying his guru composed by கொற்றவன் குடி உமாபதி சிவாச்சாரியார் (koṟṟavaṉ kudi
umāpati sivāccāriyār) contains 16 verses and is so called because of its meter. |
5 |
கொடிக்கவி (kodikkavi) |
4 |
It is the shortest treatise of கொற்றவன் குடி உமாபதி சிவாச்சாரியார் (koṟṟavaṉ kudi
umāpati sivāccāriyār) containing just 4 verses eulogizing the spiritual significance of
flag-hoisting ritual in Shiva temples. |
6 |
நெஞ்சுவிடு தூது (neñjuviṭu
tūtu) |
29 |
This treatise contains
29 verses rendered by கொற்றவன் குடி உமாபதி சிவாச்சாரியார் (koṟṟavaṉ kudi umāpati
sivāccāriyār) depicting bridal
mysticism between him and his guru |
7 |
உண்மை நெறி விளக்கம் (uṇmai neṟi viḷakkam) |
6 |
Treatise contains 6
verses which according to many scholars is believed to be composed by கொற்றவன் குடி உமாபதி சிவாச்சாரியார் (koṟṟavaṉ kudi umāpati
sivāccāriyār), while others
attribute it to சீர்காழி தத்துவராயர் (sīrkāḻi tattuvarāyar) |
8 |
சங்கர்ப நிராகரணம் (saṅkarpa nirākaraṇam) |
474 |
This is a polemic
treatise refuting various philosophical schools including उत्तरमीमांसकेवलाद्वैतवेदान्तदर्शन (uttaramīmāṃsakevalādvaitavedāntadarśana
– posterior inquiry absolute final gnosis philosophy) which is categoriezed as புரசமயம் (purasamayam - outer religion) and 6 other schools, categorized
as அகசமயங்கள் (akacamayaṅkaḷ - inner religions). |
Thus, if you observe. It is clear that ஸ்ரீ உமாபதிசிவாச்சாரியார் / श्री उमापतिशिवाचार्य (srī umāpaticivāccāriyār / śrī
umāpatiśivācārya) alone has contributed to more than fifty
percentage of the பதினான்கு மெய்கண்ட சாத்திரங்கள் / चतुरद्श सत्यदर्शित शास्त्राणि (patiṉāṉku meykaṇḍa sāttiraṅgaḷ / caturadśa satyadarśita śāstrāṇi -
fourteen truth revealing treatises) which forms the core of प्रधानद्राविडप्रकरणग्रन्थाः
शुद्धाद्वैतशैवसिद्धान्तदर्शनस्य (pradhānadrāviḍaprakaraṇagranthāḥ
śuddhādvaitaśaivasiddhāntadarśanasya – major Tamil monograph treatise of pristine
non-dualistic final accomplishment philosophy). This is
perhaps why the noble mystic-saint-poet தாயுமானசுவாமிகள் (tāyumāṉacuvāmikaḷ) eulogizes ஸ்ரீ உமாபதிசிவாச்சாரியார் / श्री उमापतिशिवाचार्य (srī umāpaticivāccāriyār / śrī
umāpatiśivācārya) thus:
In addition to
the above சித்தாந்த அட்டகம் / सिद्धान्ताष्टकम्
(siddānta aṭṭakam / siddhāntāṣṭakam – final accomplishment octet), which are all core metaphysical treatises in Tamil, ஸ்ரீ உமாபதிசிவாச்சாரியார் / श्री उमापतिशिवाचार्य (srī umāpaticivāccāriyār / śrī
umāpatiśivācārya) has also made
significant contribution to its theological literature including the following:
# |
Treatise |
1 |
கோயிற்புராணம் (kōyiṟpurāṇam) |
2 |
திருப்பதிக்கோவை (tiruppatikkōvai) |
3 |
திருப்பதிகைகோவை (tiruppatikaikōvai) |
4 |
சேக்கிழார் புராணம் (cēkkiḻār purāṇam) |
5 |
திருமுறைக்கண்டபுராணம் (tirumuṟaikkaṇṭapurāṇam) |
6 |
திருதொண்டர்புராண காரம் (tirutoṇṭarpurāṇa kāram) |
7 |
தேவார அருள்முறைத்திரட்டு (tēvāra aruḷmuṟaittiraṭṭu) |
8 |
ஞானாசார சாத்திர பஞ்சாங்கம் / ஞானசரிதை (ñāṉācāra cāttira pañcāṅkam
/ ñāṉacaritai) |
# |
Treatise |
1 |
श्रीमद् कुञ्चिदाङ्ग्रिस्तवम् (śrīmad
kuñcidāṅgristavam) |
2 |
शतरत्नसङ्ग्रह (śataratnasaṅgraha) |
3 |
திकल्पक गणेश पञ्चरत्नस्तव (kalpaka gaṇeśa
pañcaratnastava) |
4 |
नटराजदण्डकम् / नटेशदण्डकम् (naṭarājadaṇḍakam / naṭeśadaṇḍakam) |
5 |
पौष्करागम भाष्य (pauṣkarāgama bhāṣya) |
6 |
नटराजध्वनिमन्त्रस्तव (naṭarājadhvanimantrastava) |
With all humilty, I would like to pay my respects to the nobel saint-philosopher ஸ்ரீ உமாபதிசிவாச்சாரியார் / श्री उमापतिशिवाचार्य (srī umāpaticivāccāriyār / śrī umāpatiśivācārya) by whole-heartedly contemplating on the folliwing verses, eulogizing him
திருசிற்றம்பலம் (tiruciṟṟambalam - sacred gnosis revealed)
No comments:
Post a Comment